روزنوشته های بهروز ایمانی‌ مهر

#نوشتن_را_دوست_دارم
روزنوشته های بهروز ایمانی‌ مهر
:: می‌نویسم نه از آن رو که حرفی برای گفتن دارم؛ بلکه به این خاطر:
"که بیشتر فکر کنم".
"که بهتر و درست‌تر و دقیق‌تر فکر کنم".
" که بیشتر کتاب بخوانم".
" که دایره ندانستنی‌ها و نفهمیدنی‌هایم روز به روز وسیع‌تر شود".
"که ...".

آخرین نوشته‌ها

آخرین نظرات

پیوندها | * دوستان متممی‌ام

مسابقات ورزشی، تعطیل!

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۹۵

   امروز تصمیم مهمی گرفتم. تصمیم گرفتم تماشای مسابقات ورزشی (به خصوص فوتبال) را پس از سال‌ها مجاهدت در این مسیر، کنار بگذارم. نه تنها دیدنشان را که حتی پیگیری نتایج و اخبار آنها را هم کنار بگذارم. 
فکر می‌کنم در این 17 یا 18 سال از پیگیری اینگونه برنامه‌ها و استادیوم رفتن‌ها، عایدی خاصی برایم نداشته است. و در بهترین حالت تنها یک سرگرمی بود. جالب اینجاست که مثل امروز، هر وقت هم در گذشته می‌خواستم این تصمیم را عملی کنم با خودم می‌گفتنم اگر این کار هیچ نتیجه‌ای نداشته باشد لااقل باعث شده که با مردم و افراد ناشناسی که تمایل دارم با آنها ارتباطی را شروع کنم، حرفی مشترک پیدا کنم.
با این حال امروز فکر می‌کنم از این وقتی که صرف این امور می‌شود و درگیری ذهنی که ایجاد می‌کند (به خصوص وقتی به حرف محمدرضا فکر می‌کنم که می‌گفت بازی‌هایی که نتایج آنها از قبل مشخص نیست به شدت اعتیادآور است) و شادی‌های ناپایدار و بی‌ریشه‌ای که از کُری‌خوانی حاصل می‌شود (بگذریم از درگیری‌های لفظی که از همین کری‌خوانی‌های به ظاهر شوخی به وجود می‌آیند)، می‌توان بهتر هم استفاده کرد. علاوه بر این فکر می‌کنم آن افرادی که به قول معروف فکر و ذکرشان فوتبال و سایر مسابقات ورزشی‌ای است هم چندان گزینه‌های مناسبی برای ایجاد و ادامه ارتباط - حداقل برای من - نیستند.

همانطور که قبلاً هم از علاقه‌ قدیمی‌ام به دیدن فوتبال گفتم، می‌دانم کار ساده‌ای در پیش ندارم و احتمالاً با تعریف چند میکرواکشن و حذف تدریجی این عادت بد برای من، بتوانم به آینده‌ای بهتر و پرثمرتر امیدوار باشم.

دیدگاه‌ها  (۵)

به نظر من که امکان نداره
واقعا برای بعضی از کارها اگه از خودمون بپرسیم "خوب که چی؟!" میبینیم که چقدر کار بیهوده تو زندگیمون میکنیم. مثلا همین تماشای فوتبال یا کانال های تلگرام و...
۲۴ بهمن ۹۵ ، ۲۱:۳۲ فواد انصاری
سلام بهروز جان من یکی از طرفدارهای فوتبال بودم مثل تو و خیلی دنبال میکردم. الان تصمیم نگرفتم که مثلا دیگه از این به بعد فوتبال نگاه نکنم ولی خود به خود هر روز علاقه م کمتر و کمتر میشه چون گرفتاریها و مشکلات زندگی میاد و آدم وقتی برای این کارها نداره . فکر کنم اولویت بندی کمک کنه که کارهای غیر ضروری انجام نشه حتی اگر تصمیمی هم برای آن نگرفته باشیم.
مثلا من برای تلویزیون نگاه نکردن تصمیمی نگرفتم ولی خود به خود حذف شده.
از بلاگ سید مهدی حسینی اومدم اینجا و از نوشته ها ی شما لذت بردم . موفق باشی
پاسخ:
سلام فواد جان. دوست عزیز متممی من. ممنون بابت کامنت تون. به نظرم درست میگی. این مکانیزم (تلاش برای اولویت بندی کردن) هوشمندانه تر است و به نظرم اگه سریع‌تر جواب نده به احتمال زیاد پایدارتر خواهد بود.
فواد. من از کسایی هستم که سعی می‌کنم وبلاگت رو هر روز چک کنم. امیدوارم من هم روزی مثل شما و سایر دوستای مشترکمون بتونم اینقدر روان و با فکر و تامل بنویسم.
ارادت
۱۸ بهمن ۹۵ ، ۱۴:۱۰ امین آرامش
سلام
بهروز جان تصمیم خیلی خوبی گرفتی، امیدوارم بعد از مدتی که از این تصمیم خوب گذشت در مورد فوایدش برامون بنویسی.
من هم تقریبا همچین کاری کردم چند سال پیش، یه مطلب هم با همین مضمون نوشتم، شاید دوست داشته باشی ببینی:
https://goo.gl/tgN7yL

ارادتمند
امین
پاسخ:
سلام امین جان.
من لازمه همین اولش بگم از طرفدارها و خواننده‌های پروپاقرص وبلاگت هستم. لذا خوشحالیم چند برابر شد وقتی دیدم لطف کردی و اینجا کامنت گذاشتی.
نوشته‌ات رو خوندم امین. جالب بود. انگار درد شایعی هست و خداروشکر تو ازون خلاص شدی و اما من به امید رهایی از اون خودم رو با کلی کار تا یک ماه آینده مشغول کردم! که اصلاً دیگه سمتش هم نرم :)

دوست و دوستدارت
بهروز
۱۸ بهمن ۹۵ ، ۱۰:۵۰ سینا ارزانی
کار خیلی خوبی کردی. واقعا دنبال کردن این جور چیزها حتی اخبار دنیا هیچ عایدی توی زندگی نداره ونخواهد داشت.
پاسخ:
سینا جان.
امیدوارم این تصمیم پایدار بمونه و به واسطه دوستان وسوسه نشم هیچ وقت :)
..................
مطلبی که در مورد Netflix نوشته بودی خیلی برام جالب بود.
همچنین در مورد استعلام قیمت هم این روزها سایتی در حال کار روی این موضوعه به نام "ترب" (چندتا از بچه های دانشگاه شریف دارن رو این پروژه کار می‌کنن). گفتم شاید برات جالب باشه یه نگاهی به اون بندازی با توجه به اینکه حرفه‌ات هم توسعه وب هست.

ارسال دیدگاه

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">